A Whirlpool története

1911
Lou és Fred Upton villanymotor hajtású mángorló mosógépek gyártására Benton Harborban (USA, Michigan állam) megalapítja az Upton Machine Company társaságot. Lowell Bassford biztosítja a vállalkozáshoz szükséges tőkét.

1912
A Commonwealth Edison áramszolgáltató Federal Electric részlegétől megérkezik az Upton Machine Company első rendelése, illetve szerződése. Az Upton tudtán kívül hibás fogaskerék-meghajtású mosógépeket szállít le egy korai rendelésre, majd a gépeket viszszahívja és ingyenesen kicseréli a hibás alkatrészeket. A becsületesség és minőség iránti elkötelezettség ezen megnyilvánulása olyan mély benyomást gyakorol a Federal Electric társaságra, hogy ezt követően megduplázza rendelését.

1917
Lou Upton céges levelet ír a dolgozók feleségeinek, amelyben azt kéri, hogy kapcsolódjanak ki férjeikkel együtt, akiknek fi zetett szabadságot adnak – ez abban az időben egyedülálló, példa nélküli dolog. Ez az erős közösségi érzés és felelősségtudat a vállalat központi alapértékévé válik, és kijelöli a Whirlpool által követett irányt.

1918
Megalkotják a KitchenAid® kereskedelmi márkanevet. A nevet a Hobart Manufacturing Company társaság jegyezteti be 1920-ban.

1919
Megalapítják a Bauknecht társaságot. Gottlob Bauknecht 500 márka kezdőtőkével létrehozza első elektromechanikus műhelyét Tailfi ngenben (Németország) olyan villanymotorok fejlesztésére, amelyek nagy tömegek számára könnyítik meg a kézzel végzett munkát. Bemutatják az első háztartási KitchenAid® állómixert, amely egy új korszak nyitánya a háztartások számára.

1929
A Sears által támasztott növekvő kereslet hatására az Upton Machine Company egyesül a binghamtoni Nineteen Hundred Washer Company társasággal (USA, New York állam). A The Nineteen Hundred Corporation nevű új cég jelentős gyártólétesítményeket hoz létre Michigan és New York városokban. A binghamtomi telephely 1939-ben bezár.

1932
Gottlob Bauknecht kifejleszti a legkeresettebb, sokoldalúan felhasználható Landfruend motort – ezzel forradalmasítja az akkori idők ipari és mezőgazdasági munkáit.

1936
A The Nineteen Hundred Corporation cég termékei kijutnak a világpiacra, amikor megalapítják a Sears International társaságot, amely Kenmore márkájú mosógépeket  szállít Angliába, Svédországba és a Csatornaövezetbe. Ezzel egyidőben a Nineteen Hundred Corporation partnerkapcsolatra lép a New York-i American Steel Export Company társasággal, hogy annak külföldi terjesztőin keresztül megkezdje a Kenmore termékek forgalmazását Európában és Ázsiában. Az export 1940 és 1947 között a II. Világháború miatt leáll.

1937
A The Nineteen Hundred Corporation társaság tőzsdére való belépését jóváhagyja a New York Curb Exchange (amerikai tőzsde). A The Nineteen Hundred Corporation társaság tőzsdére való belépését jóváhagyja a Chicago Stock Exchange.

1938
A Whirlpool Corporation (később Nineteen Hundred Corporation) feltalálja az első  motoros mozgatással rendelkező mosógépet, amely új korszakot nyit az időmegtakarítás és a kényelem terén. A Bauknecht kibocsátja az Allfi x konyhai robotot, és ezzel létrejön a konyhai kisgépek piaca.

1943
A II. világháború hatására Guido Borghi és családja Milánóból áttelepül Comerioba (Olaszország). Egy nyaralót bérelnek ki a Via Oroccon, és megnyitják a Guido Borghi és Fiai Ignis Készülékműhelyt vasalók és főzőlapok gyártására.

1948
A Nineteen Hundred Corporation (Whirlpool Corporation) társaság sikeresen piacra dobta az első Whirlpool® márkájú automata mosógépet – a társaság egyetlen fő kereskedelmi ügyfelet (Sears) kiszolgáló gyártóból saját márkás készülékeket gyártó céggé alakult. A kettős gyártás – egy gyártósor a Sears számára, egy másik a Nineteen Hundred Corporationtársaság számára, amely Whirlpool® márkanév alatt kezdi meg a kettős gyártást és terjesztést – kulcsfontosságú a jövőbeni növekedéshez.

1950
Az új Whirlpool® márkanév előtérbe helyezésével együtt a Nineteen Hundred Corporation felveszi a Whirlpool Corporation nevet. A társaság újabb fogyasztási cikkekkel, automatikus szárítókkal bővíti termékválasztékát. Giovanni Borghi egy beruházás keretében, amely Olaszországban a varesei kézműves falvak ipari fejlesztését célozza, 200 főt foglalkoztató gyárat épít, nem csupán sütők és főzőlapok gyártására, hanem egy Olaszországban korábban ismeretlen készülék, a hűtőszekrény gyártására. Az Ignis dolgozók külső vállalatoknak gyártanak készülékeket, például a Fiat, Atlantic, Philco, Emerson és Philips számára. Borghi tóparti úszómedencét és szabadidő központot építtet Comerioban, hogy biztosítsa a dolgozók és családjuk számára a munka-szabadidő egyensúlyát, továbbá egy- és kétlakásos családi házakat (Borghi Villages), egy sportcentrumot és egy egészségügyi központot építetett Cassinettaban. Borghi az Ignis® márkát korai vállalati sportok szponzorálásával népszerűsíti. Rudolf Stutzer és Wittich Freitag megalapítja az Indústria de Refrigeraçăo Consul vállalatot Joinvilleben (Brazília). Az első évben a társaság 22 petróleum hajtású hűtőszekrényt állít elő Consul® márkanéven.

1951
Globális társadalmi problémák adományok, önkéntes munka és példamutatás segítségével történő enyhítésének céljából létrehozzák a Whirlpool Foundation alapítványt. A rendelkezésre bocsátott erőforrások felhasználásával a társaság bizonyíthatja társadalmi felelőségvállalását: az alapítvány segítségével olyan közösségeket támogat, amelyek a cég sikerének motorját képezik. Telephely megvásárlása LaPorteban (USA, Indiana állam), amely a vállalat globális alkatrészelosztó központjává válik.

1955
A Whirlpool Corporation céget bevezetik a New York-i tőzsdére. A Whirlpool összeolvad a Seeger Refrigeration Company céggel és a Radio Corporation of America’s (RCA) társaság Estate termékcsalád és légkondicionáló részlegével. Az új márkanév az RCA-Whirlpool®, a cég neve pedig Whirlpool-Seeger Corporation.

1960
A Whirlpool bemutatja a pénzérmével működő száraztisztítót a nagyközönségnek, és megalapítja a Commercial Laundry and Dry- Cleaning Equipment (ipari mosodai és száraztisztító berendezések) részlegét. A Whirlpool Corporation elnyeri a NASA szerződését az első amerikai kísérleti „űrkonyha” kidolgozására; a vállalat emellett élelmiszer, hulladék és higiéniai rendszereket is kidolgoz a Gemini, Apollo és Skylab űrprogramok számára.

1961
A Whirlpool Corporation az 50. évfordulóját ünnepli. A vállalat árbevétele eléri a 438 millió USA dollárt.

1967
A vállalat történetében ez az első alkalom, hogy a Whirlpool Corporation átlépi az 1 milliárd dolláros árbevételt. A fogyasztás növekedésével egyre fokozódik a jobb minőségű termékek és szolgáltatások iránti igény, ezért a vállalat 24-órás hűtővonal ügyfélszolgálati telefonszolgáltatást indít. Ez az első ingyenesen hívható ügyfélszolgálat az Egyesült Államokban. A Raytheon/Amana bemutatja az első konyhapultra helyezhető 100 V-os háztartási mikrohullámú sütőt, amelynek ára 500 USA dollár alatt van, és amely kisebb, biztonságosabb és megbízhatóbb, mint a korábbi típusok. A piac bővül, a főzés egyszerűbbé válik, és az Amana® név alatt az Amana® Radarange® válik a főszereplővé a háztartási mikrohullámú sütőgyártás üzletágban.
A Maytag® készülékek megbízhatóságának reklámozására bevezetik „Ol’ Lonely”-t, ismertebb nevén a Maytag szerelőt, aki egy unatkozó, munka nélküli karbantartó figura.
Ez a karakter a fogyasztási cikkek történetében az egyik legironikusabb hirdetési figura.
Findlayben (USA, Ohio állam) elkészül a Whirlpool Corporation első vadonatúj  gyártóüzeme, amellyel tovább bővül a gyártókapacitás.

1970
A Whirlpool Corporation eléri az 1,2 milliárd USA dolláros nettó árbevételt. Az energia és anyag megőrzésének igényét felismerve a Whirlpool Corporation új üzleti modellt alakít ki, amely az energiatakarékosságra és a környezet fenntarthatóságára összpontosít. Ez az új megközelítés az iparág egészében alapkövetelménnyé válik. A progresszív szerepvállalásnak köszönhetően létrejön a Környezetvédelmi iroda, amely nem pusztán hatékonyabb termékeket fejleszt a fogyasztóknak, illetve hatékonyabb gyártási módszereket dolgoz ki, hanem társadalmi és környezetvédelmi ügyekben kormányzati és
civil szervezetekkel is együttműködik. Elkészül a gyártóüzem Danvilleben (USA, Kentucky). A danville-i gyártóüzem megkezdi a hulladéktömörítők gyártását.

1977
A Whirlpool Corporation éves bevétele meghaladja a 2 milliárd USA dollárt. A Whirlpool Corporation négy Whirlpool márkájú modelljének bemutatásával visszatér a mikrohullámú sütő piacra. A társaság az 50-es évek végén egy rövid ideig forgalmazott
mikrohullámú sütőket, de kivonult a piacról, amikor nyilvánvalóvá vált, hogy a piac még nem készült fel erre az új főzésimódszerre. A Whirlpool Corporation a vertikális  integráció felé mozdul el: a külső szállítóktól való függőség csökkentése érdekében danville-i (USA, Kentucky állam) üzemében megkezdi a hermetikus motorok saját gyártását. A Marionban (USA, Ohio állam) működő részleg megkezdi a szabadonálló termékek gyártását. A Whirlpool Corporation ezzel ismét gyakorlatilag a teljes termékválasztékot gyártja Whirlpool márkanév alatt.

1986
A Whirlpool Corporation 75. évfordulóját ünnepli. A társaság nettó árbevétele eléri a 4 milliárd USA dollárt. Az értékesítési részleg számításai szerint 1986-ban naponta hozzávetőlegesen 29.000 ember vásárolt egy vagy több, a Whirlpool Corporation által gyártott készüléket. A Whirlpool Corporation felvásárolja a KitchenAid® márkát, ezzel márka portfólióját kívánja bővíteni és szélesebb vásárlói szegmens igényeit szeretné kielégíteni a stílus, a megbízhatóság, a teljesítmény és a hagyomány jegyében. A KitchenAid® a Dart & Kraft társaság egyik részlege volt, amely 1981-ben vásárolta fel a KitchenAid eredeti tulajdonosát, a Hobart Corporation társaságot.

1989
A Whirlpool Corporation átlépi a 6 milliárd USA dollár éves árbevételi szintet. A Whirlpool Corporation és a holland N.V. Philips Whilrpool Europe B.V. néven közös vállalatot hoz létre, így gyártóként és forgalmazóként tovább erősíti pozícióját az európai piacon. A Philips európai háztartási berendezés üzletágban szerzett többségi részesedése által a Whirlpool Corporation kizárólagos tulajdonába kerül a kanadai Inglis Limited. Ezzel az üzlettel új márkák kerülnek a társasághoz (Inglis®, Ignis®, Bauknecht®, Philips®). A társaság Egyesült Államokban, Kanadában és Mexikóban működő készülék részlegeit összevonják, és megalakítják a North American Appliance Group (NAAG) társaságot.

1990
A Whirlpool Corporation nettó árbevétele eléri a 6,6 milliárd USA dollárt. Az európai jelenlét és piaci részesedés megerősítése érdekében a Whirlpool Corporation stratégiai erőfeszítéseket tesz, hogy Európában kettős márkanéven - Philips® és Whirlpool® - forgalmazzon készülékeket.

1993
A Whirlpool Overseas Corporation szerepét különböző regionális szervezetek veszik át: a Whirlpool Europe, a Whirlpool Asia és a Whirlpool Latin America. A Whirlpool Asia létrehozza központját Tokióban, amely helyi irodákat működtet Szingapúrban, Hongkongban és Tokióban.

1998
A Whirlpool Corporation üzemi eredménye rekord szintet ér el, a teljes árbevétel meghaladja a 10,5 milliárd USA dollárt. A Whirlpool Corporation kapcsolatba lép a Habitat for Humanity alapítvánnyal, készülékcsaládot és ENERGY STAR® minősítésű hűtőszekrényeket ajánl fel minden egyes Észak-Amerikában felépített Habitat otthon számára. A Whirlpool Corporation az iparágban elsőként bocsát ki ENERGY STAR®-minősítésű teljes háztartási készülékcsaládot Whirlpool® márkanév alatt.

2001
A Whirlpool Corporation a 90. évfordulóját ünnepli. A vállalat nettó árbevétele meghaladja a 10,3 milliárd USA dollárt. Az Inglis Ltd. Whirlpool Canada-ra változtatja nevét. A Whirlpool Inglis® márkanév alatt folytatja a készülékek forgalmazását. A Maytag Corporation felvásárolja az Amana-t, és beintegrálja készülékrészlegébe. A Whirlpool Personal Valet® ruhafrissítő rendszer új termékkategória, 30 év óta az első a háztartási készülék iparágban. A Personal Valet gőz segítségével a ruhákból 30 perc alatt eltávolítja a gyűrődéseket és szagokat. A Whirlpool Corporation KitchenAid® márkája partnerkapcsolatra lép a Susan G. Komen for the Cure alapítvánnyal a „Cook for the Cure” (emlőrák elleni küzdelmet támogató) kampány létrehozásához.

2003
A Whirlpool Corporation a világ első olyan készülékgyártója, amely célként tűzi ki a globális üveghatást okozó gáz csökkentését. Az 1998-as szinthez képest a vállalat 2008-ra további 3 százalékos csökkentést tűz ki célul.

2005
A Whirlpool Corporation nettó árbevétele meghaladja a 14 milliárd USA dollárt. A Whirlpool Corporation ázsiai regionális igazgatóságát és technológiai központját Sanghajba (Kína) telepíti át.

2006
Jeff Fettig véghez viszi a Maytag felvásárlását, a növekvő termékskála a Maytag®, Jenn-Air® és Amana® márkákkal bővül tovább. A hagyományosan három lábon álló KitchenAid®, Whirlpool® és Roper® márkastruktúrához hasonlóan az új Maytag® márkákat is gondosan választják meg és menedzselik, hogy célzott, mégis széles fogyasztói rétegeket érhessenek el. A Whirlpool Corporation immár a világ legnagyobb háztartási nagykészülék gyártója. Tovább erősítve kapcsolatát a Habitat for Humanity alapítvánnyal, a vállalat létrehozza a Whirlpool Building Blocks (Whirlpool építőkövek) programot – a program célja, hogy az Egyesült Államokban felhívja a fi gyelmet a rossz lakáskörülményekre, és segítse ezek felszámolását. 2006-ban a program keretében 100 helyi lakos 100 Habitat for Humanyity leányvállalat 100 Whilrpool dolgozójával dolgozik együtt. A 200 önkéntes egyetlen hét leforgása alatt 10 házat épít fel. 2007-ben 9 ház épül Phoenix közelében (USA, Arizona állam), 2008- ban kilencnél is több épül Dallasban (USA, Texas állam), 2009-ben pedig további kilenc Atlantaban (USA, Georgia állam).

2007
A Whirlpool Foundation és a Maytag Foundations alapítványok több, mint 9,2 millió USA dollárt adományoznak a világ különböző részein működő közösségi szervezeteknek.

2010
A Whirlpool Corporation bejelenti, hogy 120 millió USA dolláros beruházással egy új, LEED tanúsítvánnyal rendelkező gyártóüzemet létesít Clevelandben (USA, Tennessee állam), amely a Whirlpool Corporation eddigi legnagyobb önálló beruházása a világon, és „megerősíti az USA-ban folyó gyártás versenyképességének fenntartása iránti elkötelezettségünket”.
A Whirlpool Corporation Chicagóban (USA, Illinois állam) megnyitja a World of Whirlpool (a Whirlpool Világa) termékkísérleti központot. 1951-es alapítása óta a Whirlpool Foundation több, mint 128 millió USA dollár adományt juttatott különböző szervezeteknek és programoknak.

A Whirlpool Europe Region megváltoztatja nevét, és EMEA – Whirlpool Europe, Middle East és Africa néven folytatja működését, amely jobban tükrözi tevékenységét.